Konstrukcja ramy i osi
Rama rębaka AM-120BD PRO jest uniwersalnym urządzeniem sprzęgowym i mobilnym. Podstawa ramy została wykonana z solidnej, grubościennej rury 60x60 o grubości ścianki 4 mm. Do podstawy ramy przymocowana jest profesjonalna, certyfikowana, sześciokątna oś kołowa AL-KO produkcji niemieckiej. Oś wyposażona jest w dwa drążki skrętne, które zwiększają bezpieczeństwo jazdy. Maksymalne obciążenie osi wynosi 750 kg. Do osi przymocowane są dwie piasty kół również produkcji AL-KO. Do piast mocowane są dwa koła o rozmiarze 165R13C, gdzie indeks „C” oznacza wzmocnioną oponę, przystosowaną do trudnych warunków. Koła są osłonięte błotnikami niemieckiego producenta Knott. Na przedniej i tylnej części błotników znajdują się odblaski zwiększające bezpieczeństwo jazdy.
Z tyłu ramy znajduje się uniwersalne urządzenie sprzęgające, wyposażone w bolec z kulą, co umożliwia podłączenie różnych przyczep – zarówno z klasycznym uchem, jak i samochodowych. Urządzenie sprzęgające zostało wydłużone, aby zwiększyć promień skrętu przyczepy.
Z przodu ramy zamocowano dyszel, wykonany również z rury 60x60 o grubości ścianki 4 mm, z dodatkowymi wzmocnieniami w miejscach mocowania, co zapobiega uszkodzeniom otworów mocujących podczas eksploatacji. Do dyszla przymocowane są dwa kliny postojowe AL-KO, zapobiegające niekontrolowanemu ruchowi rębaka na pochyłych, śliskich lub mokrych powierzchniach, a także unoszeniu przedniej lub tylnej części urządzenia. Kliny posiadają specjalne szybkozłącza, co ułatwia ich użytkowanie.Do dyszla przymocowana jest obrotowa podpórka AL-KO, umożliwiająca stabilne ustawienie rębaka w pozycji roboczej na dowolnej powierzchni. Podpórka wytrzymuje obciążenie do 500 kg, ma regulację kąta nachylenia i wysokości oraz wyposażona jest w adaptacyjną podstawę. Użycie podpórki jest obowiązkowe, ponieważ koło podporowe umieszczone na końcu dyszla nie posiada wystarczającej sztywności, by skutecznie unieruchomić rębak w miejscu pracy. Koło podporowe niemieckiej produkcji Winterhoff, przymocowane do dyszla za pomocą specjalnego uchwytu, pozwala łatwo przemieszczać rębak po terenie. Posiada ono regulację wysokości oraz funkcję blokady w pozycji transportowej.
Na końcu dyszla zamontowano zamek sprzęgający produkcji polskiej, dostosowany do standardowego typu połączenia (kula). Zamek sprzęgający posiada dwa tryby: otwarty i zamknięty. Aby zdjąć lub założyć sprzęg, należy podnieść dźwignię do góry, co powoduje rozłączenie. Po założeniu sprzęgu na hak holowniczy, zamek automatycznie się zamyka, a dźwignia przyjmuje pozycję poziomą. Zamontowany jest także łańcuch zabezpieczający, zapobiegający przypadkowemu odłączeniu rębaka od haka. Wszystkie końce rur ramy rębaka są zabezpieczone specjalnymi zaślepkami, chroniącymi przed dostaniem się wilgoci.
Taka konstrukcja rębaka pozwala na znacznie efektywniejsze i łatwiejsze poruszanie się z urządzeniem po różnorodnych terenach i nawierzchniach, bez konieczności używania dodatkowego transportu do przewozu przyczepy na gałęzie, co znacznie przyspiesza proces rozdrabniania.
Bunkier wyjściowy. Fasowanie drewna opałowego
Rozdrabniacz AM-120BD PRO jest wyposażony w uniwersalny lej wyjściowy. Jest on połączony i składa się z dwóch szybkozłącznych części: prostego bunkier i pakowacza. Pakowaczka umożliwia pakowanie pociętych gałęzi bezpośrednio do siatek (o wymiarach 50 × 80 cm). Jest on wyposażony w dwa wyloty siatki z możliwością przełączania między wylotami. Prosty bunkier zasypowy umożliwia rozdrabnianie do przyczepy, worka typu big bag lub innego pojemnika, lub po prostu luzem na ziemi. Do demontażu wału nie są wymagane żadne klucze ani inne narzędzia pomocnicze, wystarczy poluzować dwa pokrętła, otworzyć ręczną blokadę i zdjąć wał. Ponadto konstrukcja pakowarki jest bardzo sztywna i niezawodna, aby wytrzymać uderzenia gałęzi, i ma tylko jeden otwór, przez który gałęzie wpadają do worka, a wszystkie pozostałe boki są zamknięte, co w przeciwieństwie do konstrukcji innych producentów nie pozwala gałęziom wylecieć na operatora lub zdeformować sam zbiornik.